sobota, 24 maja 2014

Jak obliczyć swoje BMI

Hey! Wiem, wiem dawno nie pisałam, ale mam wiele spraw do załatwienia. Zbliżający się 
koniec roku doprowadza mnie do furii. 
W czwartek normalnie to był mój  najgorszy dzień w życiu. Dostałam 2+ z muzyki i pokłóciłam się
z moją ciotką-nauczycielką. 
Na dość wszystkiego wczoraj zalała mi się torebka i w parku szłam na boso i szkło mi się wbiło
w stopę.
Dobra wróćmy do tematu. Większość moich koleżanek zastanawia się ja oblicz swoją masę ciała, potocznie nazywane BMI (Body Mass Index).
Aby to oblicz najpierw musimy znać dokładnie swoją masę i wzrost.
Wskaźnik BMI wyznaczamy w następujący sposób:
- Nasz wzrost, wyrażony w metrach (np. 174cm = 1,74m), podnosimy do kwadratu. Czyli 1,74 * 1,74 = 3,0276.
- Liczbę kilogramów dzielimy przez otrzymany wynik. Np. 70(kg) / 3,0267 = 23,1274986 w zaokrągleniu 23,12.
Aby w pełni zrozumieć sens powyższych obliczeń należy wynik dopasować do odpowiedniego przedziału (poniżej) i sprawdzić czy nasza waga jest ok.
Wynik poniżej 18 to niedowaga.
18 – 25 waga w normie.
25,01 – 30 nadwaga.
30,01 i powyżej to już otyłość.
 Jest to szybki sposób na obliczenie masy ciała, ale lepiej skonsultować się z dietetykiem.